Sjukt!

Eftersom jag har kollat på 6 ponnys från hästhandlare idag har jag också kollat upp dessa ponnysar lite lätt genom att söka på dem via hestegalleri.dk där man kunde hitta två av dem som vi provade. Vilket gav sjuka funderingar!
Andree
Andree hos Tossene
Andree hos tidigare handlare i DK
Andree hos en tidiagre ägare i DK
Det är lite skillnad kan man säga! Det känns verkligen sjukt att se hur ponnysarna har förändrats genom åren, bra eller dåligt. Tycker detta var ett prakt exempel. Men Ella tar nog fortfarande priset som värst! Undrar varför dom kommer till handlare från första början. Nu var visserligen Andree dyrare än andra ponnyer men ändå. Han är högt utbildad i hoppning och dressyr.
Att rida var han ganska speciell, fast det tycker jag om alla danskridna ponnys. Men han var mycket lyhörd för skänklarna som framåt drivand hjälp. Där ser man verkligen hans dressyr kunskaper. Dock var det svårare med sidhjälper. Helt ok ponny också men ingen som passade mig i smaken.
En annan vi provade som inte är så stor skillnad på var Johana.
Johana hos Tossene
Johana hos tidigare handlare i DK
Johana hos tidigare ägare i DK någon gång.
Hittade tyvärr inte några bra ridbilder från tidigare ägare med henne. Trotts att hon ändå har några år på nacken. Hon är född 1998 för er som är intresserade. Mycket mysig ponny med egen motor. Hon är dock lite charmlös och gör bara allt som du ber henne om. Jätte söt ponny och en av mina favoriter idag.
Några andra ponnys vi provade kommer här:
Lovely Lady född 98 och är 145cm. Den bästa ponnyn vi provade idag tycker både jag och syster.
Dalou, 2002 147cm.  Hade den varit yngre och inte det priset hade jag lätt tagit med mig denna som projekt. Ur söt ponny som passar mig i smaken då den var något reserverad och man fick inte göra något hastigt när man stog bredvid henne.
Isis 2007, 145cm. Riden i ca 2 månader så var inte så mycket att säga om den. Sparkade och gcik konstigt i galoppen. Tossene sa att hon aldrig gjort så innan men det verkade inte vara någon fart i henne. Men söt ponny.
Annan ponny , 7år 137cm. Kommer inte ihåg namnet men as söt liten Welsh ponny. Passade inte riktigt oss heller dock plus att den var något för liten. De påstod att han var en duktig hopponny vilket jag kan tänka mig.
Det är sjukt vad man kan hitta när man söker efter ponnysarna på nätet. Kommer aldrig att glömma allt vi hittat om Blitzz..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback